Rollen

julius_juut
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-02-2018 09:16

Rollen

Bericht door julius_juut » 02-02-2018 12:40

Is het ook de moeite waard om een lijst van spelers te maken waarvan we rollen verdenken? In verband met conversie/lunch?
Momenteel ligt bokt er even uit, dus kan de spelerlijst niet kopieëren. XD

Puppy
Berichten: 37
Lid geworden op: 02-02-2018 08:12

Bericht door Puppy » 02-02-2018 12:45

Is wel een goeie inderdaad, het is sowieso ook handig om even neer te zetten wie welke wolf is
Binkie_Eline

julius_juut
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-02-2018 09:16

Bericht door julius_juut » 02-02-2018 15:15

Dit is de lijst. Ik heb de wolven rood gemaakt, met de naam in bold achter de rol. Repelsteeltje heeft zich nog niet gemeld, en ook nog maar één gewone wolf.

Zullen we de goedjes wiens rol we weten groen maken in de lijst met de rol er achter, en blauw als we denken te weten wat hun rol is? Dan houden we dat een beetje bij.


Grote boze wolf – Conversie wolf Juut
De grote boze wolf van roodkapje is heel sluw en eet graag oude omatjes. Omdat hij zich ook goed kan vermommen als oma met grote oren om goed te horen, grote ogen om goed te zien, grote neus om goed te ruiken en grote tanden.... om jou ook een wolf te maken! Als de grote bozewolf deze actie uitvoert dan moet hij wel even bijkomen en zal de eerst volgende lunch na de conversie mislukken. Er wordt gemeld dat de lunch is mislukt maar niet waardoor dit komt.


Gemene stiefmoeder – Verhulwolf Ailil
De gemene stiefmoeder mag bij de spelleiding 1 keer aangeven dat zij een rol wil verhullen. Dit gaat in vanaf het moment dat de PB wordt verstuurd en geld dan voor de eerst volgende dood. Dit kan dus een lunch of lynch slachtoffer zijn of een slachtoffer van een speciale actie.


De 13e wijze vrouw van doornroosje – Grote boze wolf Mondy
Bij de geboorte van doornroosje waren er maar 12 plekjes aan de tafel maar er waren 13 wijze vrouwen in het dorp. Er werden maar 12 uitgenodigt om cadeaus te geven aan de pasgeboren doornroosje. De 13e wijze vrouw was daar woedend om! Ze heeft daarom een vloek uitgesproken en kan bij 1 lunch proberen een dubbele moord plegen. Dit lukt alleen als 1 van de 2 niet beschermd is voor de lunch. Als dat wel zo is dan sterft alleen diegene die niet beschermd is.


Repelsteeltje – Welp
Niemand weet, niemand weet dat hij repelsteeltje heet! En dat wil hij graag zo houden zodat repelsteeltje kan opgroeien tot een echte wolf. Repelsteeltje moet er voor zorgen dat hij tot en met lunch 3 in leven blijft. Hij kan alleen sterven door dat de spinster zijn naam geraden heeft. Als hij lunch slachtoffer wordt, mislukt de lunch. Als hij lynch slachtoffer wordt dan wordt diegene met de op een na meeste stemmen slachtoffer. Wordt hij door een andere actie omgebracht dan zal deze actie niet werken maar zal de actie niet opnieuw kunnen worden uitgevoerd, weg is pech.

De wolf van de 7 geitjes – Weerwolf Binkie en ?
Deze wolf is al een wolf en hij is gek op geitjes. Maar die zijn er niet in dit spel dus wil hij ook best dwergen, prinses of prinsessen eten. Hij mag iedere dag mee beslissen over de lunch maar heeft verder geen krachten.



Goede rollen
De dwergen – Burgers
De dwergen zijn normale inwoners in het sprookjesbos van Wakkerdam. Ze mogen elke dag mee stemmen voor de lynch maar hebben geen speciale krachten. Wel kunnen ze conversie worden.

Assepoester – Slet
Omdat Assepoester haar stiefmoeder haar huis ondertussen wel schoon was heeft haar stiefmoeder haar opgedragen om iedere nacht bij iemand anders het huis te poetsen. Hierdoor is Assepoester nooit thuis als mensen haar willen vermoorden ’s nachts. Maar als diegene wordt vermoord bij wie Assepoester schoonmaakt dan sterven zowel Assepoester als de eigenaar van het huisje.

Sneeuwwitje – Heks
Op een dag kwam de gemene heks van het sprookje bij Sneeuwwitje langs. De heks gaf Sneeuwwitje 2 appels. 1 met dodelijk vergif en 1 met een beschermend middeltje erin wat alleen s nachts werkt. Als Sneeuwwitje een appel aan een speler wilt geven dan stuurt Sneeuwwitje een privé bericht naar beide spelleiders zodat er zekerweten niks mis kan gaan.

Prins op het witte paard – Grafrover
1 magische kus is wat deze prins in zich heeft. Hij mag zijn kus geven aan een gestorven speler en hij zal dan die rol overnemen. Als dit om rollen gaat die hun krachten al gebruikt hebben dan worden deze hersteld en mogen ze dus opnieuw worden ingezet. Uitgezonderd van de conversiewolf, de welp en de spinster.

Roodkapje – Nieuwe rol
Er huppelt altijd een meisje met een mandje koekjes door het bos. Die koekjes kunnen nog wel es helpen in het leven. Je kan daar namelijk heel goed spelleiders mee omkopen. Roodkapje heeft in totaal 20 koekjes en per koekje die ze aan de spelleider geeft met een naam erbij worden de lynchstemmen bekend gemaakt. Dus stel, roodkapje geeft 2 koekjes met naam A en naam B dan komt onder de lynch alleen de stemmen van A en B bekend gemaakt. Roodkapje mag zoveel koekjes inzetten per lynch als ze wil maar op is op.

Klaasvaak – Dorpsoudste
Toverzand, toverzand en nog es toverzand. Als de slechteriken proberen om Klaasvaak te lunchen dan zal hij eenmalig zand in hun ogen kunnen strooien waardoor hij tijd heeft om weg te komen. Wordt hij een tweede keer ingestuurd als lunch dan zal hij wel sterven. Klaasvaak kan wel sterven door andere acties.

Spinster – Nieuwe rol
De spinster is opgesloten door haar vader in een kelder. Haar vader gelooft er namelijk in dat zij goud kan spinnen van stro. Iedere nacht komt repelsteeltje bij haar langs, maar ze weet niet wie dat is. Ze mag de eerste 3 nachten proberen om te raden wie het is. Lukt dit niet dan groeit repelsteeltje op tot welp en zal ze eenzaam sterven in de kelder van haar vader. Ze mag dan nog maar 1 bericht per dag plaatsen. Uiteindelijk zal ze sterven door zwarte stemmen. Raad ze wel wie repelsteeltje is dan zal de welp sterven en de spinster uit de kelder komen en mag ze gewoon meespelen als dwerg.

Kleermaker – Nieuwe rol
Ezeltje strekje... Tafeltje dekje.. Knuppel uit de zak. Dat waren de krachten van de 3 zonen van de kleermaker. Hij heeft deze krachten overgenomen en mag er 1 uit kiezen om te gebruiken tijdens het spel. Ezeltje strekje zorgt er voor dat de spelers die onder de kleermaker op de lijst staan niet mogen stemmen tijdens de eerst volgende lynch. Tafeltje dekje zorgt er voor dat de eerst volgende lynchlijst helemaal bekend wordt gemaakt. Knuppel uit de zak geeft de spelleiders een enorme klap op het hoofd waardoor ze dubbel zien en de lynchstem van de kleermaker dubbel meetelt bij de eerst volgende lynch. Welke kracht de kleermaker wilt kiest hij voor lunch 1 en wordt niet bekend gemaakt in het speltopic. De kleermaker stuurt een bericht naar de spelleiding wanneer hij zijn krachten wilt gebruiken.

Doornroosje – Nieuwe rol Licor
De schone slaapster wordt ze ook wel genoemd. Doornroosje mag niet stemmen tot dat ze een keer slachtoffer is geworden van de lunch, de lynch of een speciale actie. Deze actie is dan vergaan en er zal vermeld worden dat Doornroosje wakker is geworden en een andere actie is mislukt. Maar er wordt niet vermeld welke actie is mislukt en wie de schoneslaapster is. Als de stem van de schone slaapster wordt opgevraagd zal de spelleiding geen stemmen bekend maken. Doornroosje kan zo lang ze slaapt alleen zwarte stemmen krijgen voor te weinig posten.


Ariël – Beschermengel
De kleine zeemeermin Ariël woont in de zee. Iedereen weet dat alleen zeemeerminnen kunnen praten onder water dus als Ariël iemand mee neemt de zee in zou hij zo stil zijn dat de slechteriken hem niet kunnen vinden en dan kan de lunch niet door gaan.

Hans en Grietje – Zielsverwanten
Broer en zus, Hans en Grietje, steunen elkaar door dik en dun. Ze zijn vaak samen op pad en overleggen alles met elkaar. Hun zijn de enige die via privé berichten met elkaar mogen overleggen. Alleen omdat ze wel als broer en zus door het leven gaan zullen ze niet samen sterven.

Ezeltje prik – Cupido
Voelde je dat? Een prik in je bil. Cupido mag aan het begin van het spel 2 namen naar een spelleider sturen. Deze mensen worden dan gekoppeld en mogen via PB contact met elkaar hebben.
Ezeltjes kunnen niet bij hun eigen bil, dus ze kunnen niet zelf geliefde worden.

Dubbel rollen

Geliefden – Geliefden
Iedereen kan verliefd op elkaar zijn in sprookjes. Jong, oud, dik, dun, man, vrouw, prinses of kikker. Cupido die stuurt aan het begin van het potje 2 namen door, deze worden dan gekoppeld en mogen via PB contact met elkaar hebben. Als 1 geliefde sterft, zal de andere sterven van verdriet.

Koning van alle volkeren – Burgermeester
De koning der koningen, vader van alle volkeren, de machtigste man of vrouw in het sprookjesbos. De koning wordt op dag 0 verkozen door middel van anonieme speeches in het topic. Deze speeches kun je via PB naar de daarvoor aangewezen spelleider sturen. Iedereen kan dan stemmen op hun favoriete speech en zo wordt er democratisch een koning gekozen.

Kikker – Kwaaaaak
Iedere dag wordt 1 speler benoemd tot kikker, deze persoon moet alle werkwoorden, die geen persoonsvorm zijn, vervangen door een vervoeging van het woord kwak. Ik kwak, jij kwakt, wij kwakken, jij hebt gekwakt, wij hebben gekwakt. De persoonsvorm vind je door de zin vragend te maken, de persoonsvorm staat dan voorop.

Spelerslijst

Levend:

1. Maartje1990
2. Adindaa (en haar giraf)
3. Licor
4. Ailill
5. Granoek
6. Lienie_F
7. Marrie_L (buddy: Joep & Dora <<) )
8. Biebz
9. Nooor_
10. Mondy

12. Flitsje
13. Jinte
14. DimphyL
15. juut
16. Destination
17. Poek
18. Stral
19. Ineke2
20. Charina
21. Mjetterd
22. Binkie_Eline
23. Booooo
24. Bandaloe
25. Blixem
26. Lilliekska
27. Eenhoorni
28. Goldenarrow
29. Fennade
30. Lieveli


Dood:
Banjer (dwerg/burger)

Valse ma
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-02-2018 22:14

Bericht door Valse ma » 02-02-2018 15:18

Repelsteeltje gaat haarzelf ook nog niet bekend maken, want ze mag nog niet op het wolvenforum ;)
Ailill

julius_juut
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-02-2018 09:16

Bericht door julius_juut » 02-02-2018 15:47

Nee dat snap ik, maar vandaar dat er nog een zwarte rol bij de wolfjes zit. ;)

Valse ma
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-02-2018 22:14

Bericht door Valse ma » 02-02-2018 15:48

Ik snap hem.

Je hebt het over nog een gewonde wolf, volgens mij is er maar 1 hoor.
Ailill

13ewijze
Berichten: 72
Lid geworden op: 01-02-2018 22:32

Bericht door 13ewijze » 03-02-2018 13:19

Goed licor is dus waarschijnlijk doornroosje. Die moeten wij dus niet lunchen of lynchen en ik denk ook niet converteren.
Al is licor wel een goede om na de conversie op te gooien als goede conversie kandidaat.
We hebben een M
We hebben een O
We hebben een N
We hebben een D
We hebben een Y

...... Floortje

Valse ma
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-02-2018 22:14

Bericht door Valse ma » 03-02-2018 13:21

Dank u Eline :D

Toch ook handige info voor een evt. lunch, als we haar pakken weten we zeker dat we de welp niet hebben ;)
Ailill

Puppy
Berichten: 37
Lid geworden op: 02-02-2018 08:12

Bericht door Puppy » 03-02-2018 15:35

Licor lijkt me inderdaad doornroosje, maar die moeten we dan toch juist niet lunchen? Want dan vergaat de lunch en wordt doornroosje wakker en hebben we dus een speler extra om te doden. En de welp kan blijkbaar niet geluncht worden.
Binkie_Eline

julius_juut
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-02-2018 09:16

Bericht door julius_juut » 03-02-2018 15:59

Er word nu geopperd om Licor te lynchen zodat die actief mee kan gaan doen qua stemmen. Waarschijnlijk zal de beschermengel dan in de nacht wel gaan beschermen, dus die hoeven we eerst ook niet op te eten.

Plaats reactie